Субота, 03.12.2016, 14:47
Комунальна установа
 Сумська загальноосвітня школа
I-III ступенів №27,
м. Суми, Сумської області



Наше опитування
Який клас ви обрали(або збираєтесь обрати)
Всього відповідей: 145
Сайт в каталогах
Закладки
Статистика
Block title
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Підручники

Підручник з інформатики

Відмінності в типах і версіях операційних систем, різноманітність офісних пакетів, не кажучи вже про інші прикладні програми, призводять до того, що кожен персональний комп'ютер – це як дактилоскопічний знімок користувача! Неможливо створити універсальний підручник, який влаштовував би всіх користувачів. Через неможливість забезпечити всі школи України сучасним обладнанням і програмним забезпеченням, а також в умовах довільного вибору програмного забезпечення Міністерство справедливо вимагає мінімальної прив'язки змісту підручників до конкретного програмного продукту.

Автори шкільних підручників і посібників з інформатики роками б'ються над вдосконаленням змісту своїх дітищ, намагаючись догодити як Міністерству, дотримуючись вимог програм, так і вчителям, охоплюючи безліч софту, і дітям, роблячи матеріал цікавим, і психологам, враховуючи вікові особливості учня, і санепідеміологам (які не переглядали, до речі, норми роботи на комп’ютері і норми щодо обладнання кабінетів інформатики з 1998 року), дотримуючись різних ДСанПіН-ів. Іншими словами, автори і видавництва марно намагаються «поєднати необ’єднуване».

Навіть якщо їм це частково і вдається, з'являються або нові зміни в шкільних програмах, або нове програмне забезпечення, а найчастіше і те й інше одночасно. Завершено конкурсний відбір підручників для 7 класів вчителями України, в той час, як продовжуються обговорення і редагування «нової» розвантаженої програми з інформатики. Хіба не є це абсурдом «ставити воза перед конем»?

Але й ці авторсько-видавничі проблеми теж мають просте і прийнятне рішення: розділити зміст підручника на тематичні брошури. Міністерству освіти, замість конкурсу підручників, варто було б ініціювати конкурс саме таких брошур. І створювати брошури легше, і у видавництв не буде авралу з видання «фундаментальних» підручників. І перевидавати невдалі або застарілі варіанти не так затратно, і батькам не потрібно одноразово купувати дорогий підручник, досить придбати у різний час в міру необхідності кілька дешевих брошур. Та й зміни програми торкнуться (і то не обов'язково) лише змісту деяких брошур. З цих брошур, як в конструкторі, будуть укомплектовані підручники найбільш прийнятної конфігурації для конкретного учня, вчителя і навчального закладу.

Не обов'язково це має бути комплект брошур одного автора. Хтось краще пояснює принципи створення слайдових презентацій, а хтось доступно викладає основи баз даних, хтось краще орієнтується в Office 2003, а хтось – у Libre Office. От і вийде оптимально сконструйований підручник, найбільш пристосований до бажань і можливостей учасників навчального процесу, відповідний апаратній і програмній конфігурації наявних комп'ютерів. До того ж носити учневі в школу потрібно буде тоненьку брошурку замість кілограмового підручника.

Ще варіант: залишити друкований підручник зі сталою теоретичною частиною – однаковою для всіх. А практичну складову для різних версій ПЗ видавати в електронному вигляді. Або цілком перейти на електронний підручник, який, однак, має не повторювати паперовий, а бути насиченим анімацією, інтерактивом, передбачати гнучкий зворотний зв’язок і вибір траєкторії навчання залежно від успішності учня. І такий онлайновий інтерактивний підручник вже створюється (див. http://itknyga.com.ua).

Не слід орієнтувати підручник одночасно на всіх: на вчителя, на батьків, на учня. За підручником має навчатись учень. А отже, саме йому повинно бути в цьому підручнику все посильне для засвоєння за віком і за часом вивчення. А для вчителів та (чи) батьків, слід видавати спеціальні посібники. Спроби «поєднати необ’єднуване», тобто написати єдиний, цілісний, всепоєднуючий універсальний підручник, який задовольнив би усіх і підійшов би під усе програмне забезпечення, призводять до того, що вчителі змушені постійно «винаходити велосипед» переробляючи, те що їх не задовольняє у цих «універсальних» підручниках.

Василь Ластовецький, Ігор Завадський, Олександр Пилипчук, Євген Шестопалов

Посилання http://osvita.ua.

 

 

Категорія: Підручники | Додав: admin1 (05.06.2015)
Переглядів: 147 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Освітні сайти
Фраза дня

Сумська ЗОШ № 27 © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz